Методичні рекомендації про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році
Готуємось до зими енергоефективно!
Методичні рекомендації «Як підготуватись до складної зими у Львові?»
- Буклет « Споживати розумно» (дивитись повністю)
- Буклет «Як люди самоорганізовувались взимку у містах, де не було тепла та електроенергії»
- Буклет «Подбайте з батьками про наявність»
- Екологічний квест «У пошуках тепла» можна використати матеріал , щоб діти зрозуміли, що таке теплоті де ми його втрачаємо, відповідно, е можна заощадити і берегти. ( посібник, ст.. 57 https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1740F7VhPcoo40t3g23VDAdZ9lQ3F7NtC)
- Що придбати на зиму зараз:
- електричний обігрівач. Він врятує вас від морозів, якщо виникнуть проблеми з центральним опаленням. А ось буржуйка в квартирі – не дуже безпечний спосіб опалення;
- електричний конвектор. Він менше навантажує електромережу, а гріє не гірше.
- теплий одяг і термобілизну. Купуйте речі з вовни та інших натуральних тканин: синтетика погано тримає тепло.
- Щоб не замерзнути вночі, придбайте пухові ковдри. Такі ковдри дуже теплі, легкі і приємні для тіла. Одна пухова ковдра замінить 2-3 звичайних. Також для обігріву ліжка придбайте грілки, електроковдру і електропростирадла. Ще одна поширена порада від експертів – купити спальний мішок. Такий мішок можна викласти в ліжко, щоб спати було ще тепліше.
- Енергозбереження – справа кожного із нас!
- Не перекривай дорогу теплу! Довгі штори, невдало розставлені меблі перед радіаторами поглинають до 20% тепла
- Розмісти за батареєю фольгу.Це підвищить тепловіддачу радіатора та зменшаться витрати на опалення.
- Не перегрівай приміщення! За даними лікарів сон у прохолодному приміщенні корисніший. При завищеній кімнатній температурі зростає ризик простудних захворювань.
- Елементарні правила з теплоізоляції вікон можуть підвищити температуру в квартирі на 3-4 градуси.
- Провітрюй приміщення протягом 10-15 хвилин. Через привідчинені впродовж багатьох годин вікна значно втрачається тепло. Краще провітрювати протягом 10-15 хвилин при широко відчиненому вікні.
- Зачиняй двері в під’їзді. Тепловтрати через відчинені двері та розбиті вікна в під’їзді становлять 5-15% від сумарних теплових втрат будинку.
- Постав лічильники. Витрати на опалення приміщення зменшуються до 40%,якщо ти маєш індивідуальне опалення або лічильники тепла.
- Постав склопакети. Склопакети мають такий опір теплопередачі, як цегляна стіна товщиною 50 см. Та мають надвисокий ступінь теплоізоляції, що скорочує втрати тепла до 50%.
- Використовуй короткі штори, жалюзі. Це допоможе скоротити втрату тепла,що виходить через скло на 8 – 15 %.
- Пам’ятка . Прості енергетичні рішення.
- Зберігайте енергію у повсякденному житті. Замініть звичайні лампочки на енергозберігаючі.
- Купуйте енергоефективні побутові прилади. Енергоефективні мають спеціальне маркування А++, менш економні А +, В, С, Д.
- Економте воду та енергетичні ресурси
- Сортуйте сміття та закликайте робити це оточуючих. Перейдіть на роздільне сортування сміття. Папір можна здати до пунктів прийому макулатури. Скло і пластик можна здавати. Органічні відходи – це цінна сировина для виробництва компосту. Відпрацьовані батарейки здавайте до відповідних пунктів прийому.
- За змогою користуйтесь безпечним транспортом. Більше ходіть пішки – це корисно. Користуйтесь велосипедом.
- Не купуйте зайвого. Відвідуючи магазин, купуйте товари в упаковці, що переробляється (скло, папір, картон) або швидко і безпечно розкладається у навколишньому середовищі. Чим більше споживаємо пластику (термін розкладання 100 років) тим більше накопичуємо сміття.
- Допомагайте природоохоронним організаціям. Беріть участь у природоохоронних акціях, що координуються школою. Висувайте свої ідеї та ініціативи щодо збереження природи та клімату. Дій вже сьогодні, залучай оточуючих!!! Починаймо із себе!
Заходи проведені педагогами, які пройшли навчання у 2021 р.
Заходи проведені педагогами, які пройшли навчання у 2021 р.
Методична робота ― важлива складова післядипломної педагогічної освіти, що має цілісну систему дій і заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагогічного працівника, розвиток творчого потенціалу педагогічних колективів навчальних закладів, досягнення позитивних результатів навчально-виховного процесу. Вона має ґрунтуватися на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням досвіду діяльності педагогів і конкретного аналізу результатів навчально-виховного процесу. Участь у методичній роботі має бути професійним обов’язком кожного педагогічного працівника. Основними функціями науково-методичної роботи є такі: планування, організація, діагностична, прогностична, моделююча, компенсаторна, відновлювальна, коригуючи, координуюча, пропагандистська, контрольно-інформаційна. Одним із завдань методичної роботи на сучасному етапі є активізація творчих здібностей учителів. Творчий характер закладений у самій суті професії педагога. Його дії не копіюють попередні, динамізм навчально-виховного процесу вимагає оптимального рішення в кожному конкретному випадку. До творчості спонукає вчителя і сьогоднішній учень ― розвинена і нестандартна особистість , вимоглива до свого наставника. Отже, нині необхідно формувати тип вчителя-новатора, справжнього фахівця. Успіх навчально-виховного процесу залежить від того, чи відмовиться педагог від стереотипів минулих часів, чи готовий він засновувати стосунки з учнями на принципах гуманізму. Дійсність вимагає позбутися звичних установок, шукати нові форми спілкування як з учнями, так і з їхніми родинами. Критеріями фахової підготовки має стати рівень загальної культури вчителя та специфічні педагогічні характеристики: розуміння принципу природо відповідальності, що враховує природні задатки дитини, закономірності її розвитку; високий рівень володіння методикою знання дитячої психології.
Лист МОН від 16.07.2021 № 1/9-362 “Деякі питання організації виховного процесу у 2021/2022 н. р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок””
Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2021-2022 н.р.
Міністерство освіти і науки України спільно з ДНУ «Інститут модернізації освіти» підготували методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021-2022 навчальному році.
Відповідний лист було направлено у департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрації та до закладів післядипломної педагогічної освіти.
Документ містить рекомендації для вчителів з викладання предметів в початковій, базовій та старшій школі, які вони мають використовувати у практичній роботі.
Виконання вимог зазначених державних стандартів є обов’язковим для всіх закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності.
Завантажити Рекомендації МОН mon_metodychni-rekomendacii.pdf [19,47 Mb][1112]
Нормативні документи Метод.робота ЗДО